PP – Google+

Over Google+
Google lanceerde het platform in 2011. De gebruikers van Google+ kunnen kringen aanmaken. Binnen deze kringen kan de gebruiker vrienden toevoegen en bepaalde berichten met deze kringen delen. Ook kunnen gebruikers videobellen en samen YouTube-video’s bekijken in de ‘’hangout’’. Daarnaast kunnen gebruikers een artikel, zoekresultaat of een ander item op Google +1 geven. Zo kijkt Google wat eventueel relevant is voor vrienden. Het leuke van Google+ is dat alle onderdelen van Google zijn gelinkt aan het platform. Je kunt dus snel en gemakkelijk items delen. Inmiddels hebben al meer dan 500 miljoen mensen wereldwijd een Google+ account. Hiermee is Google+ het op één na grootste medium. De mensen met een account op Google+ zijn echter niet allemaal gebruikers, want als je een Google-account hebt, heb je automatisch een Google+ account.

Doelgroep
In Nederland zijn inmiddels meer dan een half miljoen Google+ gebruikers actief. Bijna 50% van deze gebruikers bevindt zich in de leeftijdscategorie 18-24 jaar en 27% bevindt zich in de leeftijdscategorie 25-34 jaar. 70% van de gebruikers is man en 30% is vrouw. De gebruikers van Google+ brengen gemiddeld 6 minuten en 47 seconden door op het platform.

Google+ voor personal branding
Ik denk dat Google+ ook zeer geschikt is voor personal branding. Zo kun je bijvoorbeeld een kring aanmaken met zakelijke contacten, waarmee je alleen zakelijke berichten deelt. Ook kun je deelnemen aan webinars of discussies in de Hangout. Zo kun je je kennis verbreden en laten zien aan de rest van de wereld welke kennis je hebt. Ook vind ik het interessant om als online marketeer mijn Google+ account te koppelen aan bijvoorbeeld mijn blog. Iemand die mijn blog leest wordt meteen doorverwezen naar mijn Google+ account waar diegene meer over mij te weten komt. Kortom een goed platform om te laten zien wie je bent.

Google (). . [ONLINE] Available at: https://plus.google.com/. [Last Accessed 8 januari 2014]

Plaats een reactie